חגיגת היוגה

חגיגת היוגה
למידה חווייתית לצד לימודי עומק


שלום רב, לכל מאן דבעי

בקורס היוגה שלנו הדגש הוא על הפן החוויתי, כאשר הצוות החינוכי יוכל לתרגל ולחוות סוגי היוגה שונים. כולל יוגה צחוק, חיוגה בזוגות, פראניאמה, יוגה ומיינדפולנס ועוד…
הקורס יסייע להפגת מתחים, לחיזוק החוסן הנפשי, למניעת השחיקה המקצועית.
וגם יקנה להם כלים לוויסות העצמי וטיפוח אינטליגנציה הרגשית

באמצעות כלים מעולם היוגה ומינדפולנס. כמו כן התרגל יסיעה לשמור על בריאות מיטבית יותר.

לימוד שהוא גם רציני גם מהנה וגם מועיל לבריאות!

מטרות הקורס:

— הפגת מתחים ומניעת שחיקה מקצועית

— להקנות כלים לוויסות עצמי
-לשפר חוסן נפשי, ואיכות חיים

— להקנות כלים מעולם היוגה ומינדפולנס לעבודה עם הנוער

— ליישם באופן מעשי את בחיי היום יום

 

הצעה לסילבוס- קורס חגיגת היוגה

היקף הקורס: 3 ש»ש אקדמיות, פעם בשבוע

סילבוס נתונים לשינויים

תאריך תאריכים תוכן המפגש עזרים ותכנון מוקדם
1   תיאם ציפיות+
גיבוש +
תרגול היוגה
מצגת כלפי היכרות
2   תרגול יוגה צחוק מצגת
3   תרגול יוגה בזוגות מזרני יוגה
4   לימוד ותרגול טכניקות יוגה להפגת מתחים מזרוני היוגה
5   מינדפולנס ויוגה מצגת +מזרונים
6   תרגול יוגה וויסות עצמי מצגת+ מזרונים
7   תרגול מינדפולנס וויסות העצמי מצגת +מזרונים
8   מדיטצית התותים מצגת +מזרונים
9   נשימות יוגיות וחוסן נפשי מצגת +מזרונים
10   סיכום ואינטגרציה מצגת+ מזרונים

 

מעבר לנשימה: חיזוק החוסן הנפשי בעזרת נשימה סרעפתית

יוגה וחוסן
תרגילי יוגה להגברת החוסן

בעולם מהיר ולחוץ כמו שלנו, חשוב למצוא דרכים לשמר את האיזון הנפשי ולהגביר את החוסן הנפשי.

מה הוא חוסן הנפשי?
חוסן נפשי הוא היכולת להתמודד עם קשיים, לחצים ואתגרים, תוך שמירה על יציבות נפשית. זהו לא רק תכונת אופי, אלא מיומנות שאפשר ללמוד ולחזק. אנשים עם חוסן נפשי יודעים ללמוד מניסיונות, להתאושש מהם ולהמשיך הלאה.

למה חוסן נפשי חשוב?
חוסן נפשי חשוב משום שהוא מעניק לאדם את היכולת להתמודד עם קשיים ואתגרים בחיים, מאפשר שמירה על יציבות רגשית ומחזק את היכולת להתאושש ממצבים מאתגרים. חוסן נפשי תומך בשמירה על בריאות הנפש, מסייע לפיתוח גמישות נפשית ומעניק כלים לשליטה ברגשות ובמחשבות, מה שמוביל לחיים מאוזנים ומלאים יותר

יוגה וחוסן נפשי
היוגה, שהיא שיטה עתיקה שמחברת בין הגוף לנפש, מציעה שלל טכניקות יעילות לחזק את החוסן הנפשי והגופני. נשימה סרעפתית היא אחת מהן:

איך לבצע נכון נשימה סרעפתית?
מצאו מקום שקט: חשוב להתחיל במקום שקט, ללא הפרעות.
ישיבה נכונה: שבו בנוחות, עם גב ישר.
תשומת לב לנשימה: הניחו ידים על הבטן ו»נפחו» אותה בכל נשימה.
ריכוז והתמקדות: נשימות איטיות ועמוקות, תוך כדי ריכוז ברגע הנשימה ושחרור מחשבות.

יתרונות הנשימה הסרעפתית
שחרור מתחים וחרדות: עוזרת להרגיע ולשחרר מתחים.
שיפור ריכוז ומודעות: מגבירה את הריכוז והמודעות העצמית.
חיזוק החוסן הנפשי: תרגול קבוע מוביל ליציבות נפשית ועמידות בפני לחצים.

מחקרים על נשימה וחוסן
מחקרים מראים שתרגול נשימה סרעפתית של כמה דקות ביום יכול להפחית חרדה באופן משמעותי. לכן נשימה סרעפתית זוהי דרך פשוטה ויעילה לשפר את החוסן הנפשי.

 

Моя школа йоги

ШКОЛА ЙОГИ

АЛЕКСА НАЙМАРКА

Профессиональный курс йоги в Израиле
у преподавателя с 20-летним опытом!

0544-626898

Сделайте любимое
занятие своей
профессией — станьте

востребованным
учителем йоги

  • Курс лицензирован Израильской федерацией йоги
  • Дает интересную высокооплачиваемую профессию
  • Вы получите два диплома — международного образца и израильский
  • Обеспечивает законное право обучать йоге в Израиле, Канаде, США и других странах

Если Вы:

  • любите и практикуете йогу
  • желаете дарить людям радость ее познания, красоту и здоровье
  • готовы делиться своими знаниями
  • хотите ловить на себе восторженные взгляды благодарных учеников
  • стремитесь полнее раскрыть свой внутренний потенциал
  • мечтаете об интересной творческой работе

Тогда быть учителем йоги — это однозначно для Вас!

Эта профессия всегда востребована. Периодически входят в моду различные коммерческие направления вроде аэробики. Но даже несмотря на мощную рекламную поддержку они быстро теряют свою популярность. Йога же была, есть и будет — ведь ее огромная полезность и эффективность подтверждены тысячелетней практикой!

Наш курс —

это РЕАЛЬНАЯ

возможность:

  • Изменить свою жизнь к лучшему
  • Получить престижную высокооплачиваемую профессию
  • Углубить свои знания по йоге
  • Научиться эффективно помогать себе и людям
  • Укрепить свое здоровье
  • Лучше понимать себя и свое тело
  • Расширить свой круг друзей и знакомых

ХОТИТЕ ПОЛУЧИТЬ ПРОФЕССИЮ,
КОТОРАЯ БУДЕТ

ВАМ ПО ДУШЕ?

Далеко не всегда выбор профессии имеет смысл “делать головой” — часто это дорога, ведущая в тупик! ПРИЗВАНИЕ ЛУЧШЕ ВСЕГО ИСКАТЬ СЕРДЦЕМ. Ведь сердце, живущее мечтами о любимом деле, НИКОГДА НЕ ОШИБАЕТСЯ. А наша голова постоянно все усложняет и во всем сомневается…
Если Ваша нынешняя работа не приносит Вам радость — значит, Вы еще не нашли своего настоящего призвания. А, может, Ваше истинное предназначение связано с йогой?
Спросите об этом у своего сердца! И если ответ “ДА”, то доверьтесь ему — и сделайте йогу своей профессией!

Наверно, Вам захотелось узнать подробнее о нашем курсе?

Звоните нам прямо сейчас

0544-626898

ОСОБЕННОСТИ

НАШЕГО КУРСА

  • основан на успешном 20-летнем опыте обучения йоге
  • готовим учителей йоги для РЕАЛЬНОЙ работы в Израиле, Канаде, США
  • гарантируем высокий уровень подготовки независимо от Ваших знаний и умений в момент зачисления на курс
  • органичное сочетание классических йоговских традиций и современных методов обучения
  • соответствует уровню ведущих мировых Школ йоги
  • индивидуальный подход к каждому ученику
  • регулярные мастер-классы всемирно известных Учителей йоги из Индии и других стран
  • дружеская атмосфера на занятиях
  • постоянная помощь и поддержка от учителя и других учеников

А ещё Вы:

  • научитесь выполнять асаны, о которых раньше могли лишь мечтать
  • узнаете и освоите особые методики для развития гибкости

СУПЕРбонус к курсу!

Вы можете пройти БЕСПЛАТНО один из наших углубленных курсов для профессиональных учителей йоги:

ЙОГОТЕРАПИЯ

АНТИСТРЕСС

ОСОБЕННОСТИ ЖЕНСКОЙ ПРАКТИКИ

Это ЖИВЫЕ ТРЕНИНГИ, которые проводит ЛИЧНО Алекс Наймарк

Одна из изюминок нашего курса — обучение будущих преподавателей йоги нюансам работы с женской аудиторией. Вы узнаете основные особенности женской практики и сможете обучать своих учениц тому, как с помощью йоги:

эффективно подготовиться
к беременности и родам

повысить свою женственность
и сексуальную привлекательность

расширить свои
интимные возможности

решить различные
гинекологические проблемы

развить грациозность
и пластичность

Мы пройдем с Вами весь путь — от начинающего до успешного преподавателя йоги.
Вы не только получите концентрат всех необходимых знаний и навыков.
Главное — мы ПРАКТИЧЕСКИ поможем Вам в трудоустройстве и продвижении!

ЧТО ВЫ ПОЛУЧИТЕ

В РЕЗУЛЬТАТЕ ПРОХОЖДЕНИЯ КУРСА?

  • Два диплома (израильский и международный), дающие право официально работать учителем йоги
  • Множество уникальных учебно-методических материалов
  • Умения и навыки, которые позволят Вам успешно преподавать йогу даже самым «трудным» ученикам
  • Незабываемые впечатления от Школы Алекса Наймарка, которые останутся у Вас на всю жизнь
  • Бесплатное послетренинговое сопровождение, включая индивидуальные консультации по вопросам преподавания йоги и набора учеников

ПРОГРАММА КУРСА

(теория и практика)

Основные вопросы
хатха-йоги и раджа-йоги

Основы аюрведы

Анатомия и физиология
человека для учителей йоги

Искусство
преподавания

Особенности практики для
отдельных категорий учеников

Асаны

Медитация

Йоготерапия

И многое другое

КТО ПРОВОДИТ ОБУЧЕНИЕ?

Знакомьтесь —

Алекс Наймарк:

  • Докторант по йоге
  • Обучался и продолжает обучаться у всемирно известных Учителей йоги из Индии, Израиля, России и других стран (Бал Мукунд Сингх, д-р Бхоле, Ципи Негев, Зива Кинарот, Вячеслав Смирнов, Виктор Бойко, Владимир Роях, Андрей Парибок и др.)
  • Освоил различные стили йоги, в частности: Хатха, Раджа, Шивананда, Виньяса. Получил посвящение в парампру сидха-йоги в традиции крия-йоги
  • Переводчик книг о йоге
  • Автор более 200 статей о йоге
  • Регулярно выступает на ведущих израильских телеканалах в качестве эксперта по йоге
  • Свыше 17 лет успешного преподавания йоги
  • Подготовил множество учителей йоги, которые сейчас имеют высокооплачиваемую работу в Израиле и в других странах
  • Член Европейской ассоциации учителей йоги и Израильской федерации йоги

ФОРМАТ КУРСА

Продолжительность обучения — в соответствии с личным графиком.

Курс включает в себя:

  • живые занятия с Алексом Наймарком 1-2 дня в неделю в зависимости от выбранного режима обучения
  • регулярная самостоятельная работа дома по индивидуальной программе
  • постоянное онлайн-сопровождение

КАК ПОПАСТЬ К НАМ НА КУРС?

Основное требование к поступающим — интерес к йоге и желание дарить людям радость ее познания
Зачисление на курс — после предварительного собеседования, где мы:

  • проведем бесплатное психологическое тестирование — и Вы узнаете, насколько Вам подходит эта профессия
  • подберем группу, наиболее подходящую для Вас по времени и уровню подготовки

Всем успешно прошедшим собеседование — возможность бесплатно посетить одно занятие!

Хотите узнать больше?

Звоните!

0544-626898

КАК ПРОИСХОДИТ ОБУЧЕНИЕ?

На курсе Вы не только изучите вопросы, связанные с профессиональной подготовкой учителя йоги, но и узнаете о различных подводных камнях:

  • как преодолеть страх перед аудиторией и получать удовольствие от своих выступлений
  • как заряжать энергией своих учеников и при этом заряжаться самому
  • как набирать большие группы и доводить их до результата
  • как поддерживать со всеми учениками хорошие отношения
  • как весь день вести занятия и при этом не сорвать голос и не устать
  • как эффективно мотивировать себя и других
  • как правильно работать с “проблемными” учениками
  • и многое другое

КАК ПРОИСХОДИТ ОБУЧЕНИЕ?

Наша цена —

всего 960 шекелей в месяц!

В случае полной предоплаты стоимость будет еще ниже и составит 9,600 шек за весь курс. И это за обучение в малых группах, где каждому ученику ГАРАНТИРОВАННО обеспечен индивидуальный подход!
Конечно, мы могли бы сделать группы побольше, но тогда учеба в них будет менее качественной. А в малой группе Вы получите ЛУЧШИЙ РЕЗУЛЬТАТ за МЕНЬШЕЕ время!

Внимание!
Если у Вас сейчас временные финансовые трудности, мы готовы рассмотреть вариант с рассрочкой оплаты.
А если Вы новый репатриант, то можете пройти этот курс БЕСПЛАТНО. Свяжитесь с нами, чтобы узнать, как это сделать!

ОТЗЫВЫ УЧЕНИКОВ

После курса у Алекса я оставила прежнюю работу, которая не приносила мне удовлетворения. Сейчас я учитель йоги, дарю людям бодрость и хорошее настроение.

В Школе Алекса Наймарка я прошла курс по подготовке преподавателей йоги. Все было очень интересно и полезно. Благодаря урокам у Алекса я решила многие проблемы со своим здоровьем. Более того! Эти занятия кардинально изменили всю мою жизнь. Я оставила прежнюю работу — она была нервной и низкооплачиваемой. А главное, не приносила мне никакого удовлетворения Сейчас я учитель йоги, дарю людям бодрость и хорошее настроение. И в личной жизни у меня все изменилось в лучшую сторону. )))))
Рекомендую этот курс не только тем, кто планирует стать учителем йоги. Приходите на него, даже если вы просто хотите улучшить свое здоровье и найти гармонию! Потому что это действительно СУПЕР!!!
Хотя я уже закончила курс, но все равно продолжаю ходить на занятия к Алексу. Ведь на каждом его уроке я получаю массу полезнейших фишек для своей йоговской практики. А еще — огромный заряд положительной энергии.
Алекс, спасибо тебе за твою Школу йоги!
Алла Ковалева

Долго искал свое призвание. Стал инструктором по йоге — и ни разу не пожалел об этом!

Давно мечтал овладеть профессией, которая давала бы возможность напрямую улучшать жизни людей. Я долго искал свое призвание, пока не решил стать учителем йоги. И ни разу не пожалел об этом!
Спасибо Алексу — в его Школе йоги я получил очень качественную подготовку. Трудно поверить, но эти знания даже помогли мне помириться с родителями. Так уж сложилось, что я много лет никак не мог найти с ними общий язык. Йога позволила лучше понять себя и их. И наши отношения наладились!
Я инструктор по йоге. Мне очень нравится моя работа. Горжусь успехами своих учеников! А когда они благодарят за обучение — это реально приятно и сильно вдохновляет!
Сергей Петров

Вижу, что ученики с радостью ходят на мои занятия. И радуюсь вместе с ними!

Сколько себя помню — всегда занималась йогой. А поскольку я натура увлекающаяся, то все, что я делаю, сразу вызывает интерес у окружающих. Так произошло и на этот раз.
Началось все с того, что одна моя близкая подруга попросила показать йоговские позы. Я с удовольствием продемонстрировала ей несколько асан. Она тоже попробовала их сделать, но у нее совсем ничего не получилось. Я сразу увидела, в чем ее ошибки, и показала, как их исправить. Когда у нее все вышло — ей так понравилось! При этом и я испытала очень приятные и необычные чувства. :)
Потом была еще одна подруга, и еще одна. И подруга подруги. Мне очень нравилось с ними заниматься. И друзья стали мне говорить: почему бы тебе не стать профессиональным учителем йоги! Я долго отшучивалась, а однажды задумалась: почему бы и впрямь не попробовать? Так я попала в Школу йоги Алекса Наймарка. Хочу сказать: мне повезло! Я нашла то, что искала. Здесь мне помогли раскрыться, развить свои задатки. Теперь я — дипломированный учитель йоги. И с удовольствием обучаю таких же девушек, как и я (и не только девушек, в моей группе есть даже бабушки!!!). Они прямо на глазах расцветают, преображаются — становятся стройнее и гибче. Вижу, что они с радостью ходят на мои занятия. И я радуюсь вместе с ними!
Светлана Ищенко

ЧТО В ВАС ИЗМЕНИТСЯ

В РЕЗУЛЬТАТЕ ОБУЧЕНИЯ?

  • Повысится уверенность в себе
  • Вы ощутите новые силы и прилив жизненной энергии
  • Станете выглядеть значительно моложе своих лет
  • Улучшатся Ваши отношения с родными, знакомыми и другими людьми
  • Произойдет глубокая внутренняя трансформация Вашей личности
  • Установится гармония в личной жизни и с окружающим миром
  • Полученные знания и навыки будут реально полезны во многих сферах Вашей жизни

ГАРАНТИИ

Если по форс-мажорным обстоятельствам Вам придется прервать обучение, мы гарантируем бесплатное восстановление на этот курс.

Мы заботимся о безупречной репутации нашей Школы йоги, поэтому гарантируем получение диплома установленного образа при регулярном посещении занятий и успешном прохождении программы.

Мы также гарантируем бесплатное сопровождение каждого ученика до достижения им уровня опытного преподавателя йоги.

ВСЁ ЕЩЁ СОМНЕВАЕТЕСЬ?

Если Вы дочитали текст до этого места — значит, профессия учителя йоги Вас ДЕЙСТВИТЕЛЬНО интересует!

Только представьте на мгновение, что Вы уже прошли у нас обучение и стали инструктором по йоге. Сложно выразить словами то ощущение радости, которое охватит Вас тогда. Ведь это так здорово — получить к ключ к познанию себя! И повести своих учеников в увлекательное путешествие по восхитительному миру йоги!

Поэтому сейчас смело отбросьте все сомнения и записывайтесь к нам на курс. Это на самом деле РЕАЛЬНЫЙ путь сделать Вашу жизнь более интересной и творческой!

ПОЧЕМУ ОБУЧАТЬСЯ
НА ПРЕПОДАВАТЕЛЯ ЙОГИ
СТОИТ ИМЕННО В ШКОЛЕ
АЛЕКСА НАЙМАРКА?

Мы находимся практически в центре Израиля — к нам легко добираться из любой точки страны!

Занятия проводятся в небольших группах, что
позволяет:

  • больше уделять внимания каждому ученику
  • максимально учесть его индивидуальные особенности и уровень подготовки

За 20 лет в нашей Школе накоплен огромный опыт успешной подготовки учителей йоги:

Проверенные на практике
эффективнейшие методики

Комплексы интересных
тренировочных упражнений

увлекательные игровые формы

Позвоните и узнайте условия приема в Школу йоги Алекса Наймарка по тел.:

0544-626898

Многие наши выпускники стали востребованными учителями йоги с высокими
доходами. Хотите быть такими же успешными? Начните действовать прямо сейчас!

Школа йоги
Алекса Наймарка

Профессиональный курс йоги в Израиле
у преподавателя с 20-летним опытом


Оплатить

0544-626898

Квашеная капуста

квашеная капуста
квашеная капуста

Что содержит квашеная капуста?

Фитонциды, клетчатку, витамины, энзимы.
Провитамин А (0,6 мг на 100 гр. продукта), витамины С (38,1 мг), В1 (0,05 мг), В2 (0,1 мг), В3, В6 (0,1 мг).  Холин – вещество, которое нормализует обменные жировые процессы в организме.

Селен — оказывает имунно – профилактическое, общеукрепляющее и антиканцерогенное действие. В салатах квашеная и свежая капуста сохраняет почти все свои питательные и лечебные свойства.
Метилметианин (витамин U) — предупреждает появление язвы желудка и двенадцатиперстной кишки. Обладает сильным противоязвенным действием.

100 гр. квашеной капусты содержат: белки 1,6 г; жиры 0,1 г; углеводы 5,2 г; пищевые волокна 4 г; вода 88 г; кальций 54 мг; магний 16,3 мг; натрий 21,8 мг; калий 283,4 мг; фосфор 29,8 мг.

Есть квашение с солью но ее можно заменить, если предварительно сделать капустный рассол.

Приготовление рассола

Мелко нашинковать капусту. Слегка помять, утрамбовать в ёмкость (важно, чтобы ёмкость была стеклянная, деревянная или эмалированная).  Лучше всего подходят глиняные кувшины. Обычный размер такой посуды 3 – 4 литра.

По желанию можно добавить  различные специи — семена укропа, тмина, лавровый лист.

Заливаем капусту водой комнатной температуры так, чтобы она была полностью покрыта. Накрываем капусту тарелкой или блюдом и кладем сверху гнёт. Например, пятилитровую бутылку воды. Оставляем в теплом (t 24-25 C) месте на 2-3 дня.

Затем отливаем рассол, а капусту выбрасываем.  Так мы получили нужный рассол, который можно будет спользовать для приготовления квашеной капусты.

Закваска капусты

Шинкуем капусту и морковку. Морковку — не класть больше 1/3 капусты, так как капуста станет мягкой и склизкой.
Можно добавить различные специи — черный перец горошком, лавровый лист.

Заливаем капусту рассолом так, чтобы вся капуста была покрыта соком и не всплывала! Если сока не хватило, можно добавить свежей воды (только не из-под крана). Кладем гнет. Оставляем в теплом месте на 2-3 дня.
Если через сутки процесс брожения (маленькие пузырьки и характерный запах) не начался, значит, в помещении недостаточно тепло, надо укутать капусту. Каждый день прокалываем капусту деревянной палочкой или трясем её, чтобы выходили газы. Через три дня убираем капусту в холодильник и оставляем ещё на 2 дня.

Перед употреблением желательно отжать сок от капусты. Его можно использовать для следующего квашения.

Приятного аппетита!

Можно ли стать успешным инструктором йоги, не будучи гибким?

Возможно, вы хотите стать учителем йоги, но считаете себя недостаточно гибким для этого. Тогда наша статья как раз для вас!

Какими вы представляете себе успешного инструктора йоги? Скорее всего, очень гибким, что позволяет ему эффектно демонстрировать ученикам сложнейшие позы. У вас сразу же  возникает мысль: “Я так не смогу!”  И в воображении рисуется печальная картинка: вы долго и подробно объясняете ученикам, как выполнять асаны, а сами не то, что показать — даже дотянуться пальцами рук до пола не в состоянии!

«Ну какой же из тебя будет инструктор по йоге? – вопрошает внутренний голос, —  без хорошей гибкости тебе нечего и думать о преподавании».

Но неужели негибким от природы людям навсегда закрыт путь в учителя йоги?  Давайте вместе попробуем в этом разобраться.

  1. В йоге есть специальные упражнения для быстрого развития гибкости. В моей Школе на курсе по подготовке учителей йоги вы их освоите в совершенстве. Среди моих учеников было немало таких, кто в начале обучения даже не мог  в наклоне коснуться пола, но уже через несколько занятий они легко дотягивались до него ладонями!
  1. На самом деле гибкость для преподающего йогу — далеко не самое главное! Бывает так: учитель очень гибкий и великолепно показывает асаны, а заниматься у него почему-то не хочется. Дело в том, за его внешней гибкостью нередко скрывается душевный раздрай, ощущаемый учениками на уровне подсознания. Ваш успех как преподавателя будет зависеть не столько от Ваших физических данных, сколько от того, насколько вы гармоничны. Это гармония как с самим собой, так и с окружающим миром. Ее можно эффективно развить с помощью правильной и регулярной практики.
    Кстати,  многие из признанных учителей йоги  были совершенно негибкими, например, Свами Шивананда.f3htZGxEFKw
  1. Как известно, одним из важнейших показателей профессионализма в любой сфере является умение выполнять поставленную задачу с минимальными усилиями. У профессионала всегда мало действий, но высокая эффективность. Конечно, воодушевлять своим примером учеников — это великолепный способ мотивации! Но для того, чтобы урок оказался результативным, учителю вовсе необязательно физически выкладываться до седьмого пота. Важнейшую роль здесь играют прежде всего вербальные средства — речь, умение владеть голосом, а также жесты и мимика. Ну а асаны можно демонстрировать на гибких учениках. Главное, чтобы вы хорошо понимали особенности выполнения каждой из них и могли методически грамотно построить урок.

В заключение — интересная цитата.Чтобы быть хорошим преподавателем, нужно любить то, что преподаешь, и любить тех, кому преподаешь”, — говорил великий Мастер йоги Сурья Джи.  

Успешность учителя определяется не его сверхгибкостью, а результатами учеников. А за этими результатами  стоят специальные знания, умения и навыки, которые вы получите  на курсе по подготовке учителей йоги (ссылка на продажник).

Не позвольте предубеждениям о гибкости лишить вас реального шанса стать успешным инструктором йоги! Смело идите на курс учителей йоги и превратите свое любимое занятие в востребованную профессию!

Драконов чай

Драконов чай;
Антипаразитарный
Очищает организм,
Восстанавливает работу внутренних органов и восприятия.

Травы:
Для мужчин
ромашка, полынь, шалфей, чабрец.

Женщинам
вместо полыни положить ещё ромашки.
Полыни только четверть чайной ложки.

Приготовление
Столовая ложка каждой из трав  заливаем литром кипятка.
Даем настояться около 40 минут, пока трава не осядет почти полностью.

Пить по пол стакана 2-3 раза в день. За час до приема пищи.
Пить так: 4 дня пьем — 4 перерыв. Или 7 — через 7.

.

יוגה סוטרות פרק ראשון

מחרוזת

כתב: מיכאל סווצניקוב (יוגה קלאסית, מוסקבה)
תרגם לעיברית: אלכס ניימרק

מבוא
יוגה סוטרה — ספר כה קצר וכה מדובר.

בקרב מתרגלי היוגה המקצועיים הרבים, אין אדם אשר לא מכיר קובץ משפטים קצרים וגאוניים זה ( כ- 196 אפוריזמים המושרים בשפת הסנסקריט במשך כ- 40 דקות) היוגה סוטרות מתורגמת לכל השפות.

המילה עצמה סוטרה משמעותה – חוט, חבל. משפט בודד או פיסקה נקראים – שלוקה. היוגה-סוטרות בנויות מ- 4 פרקים.

הספר עצמו, על פי רוב המקורות, נכתב בשנת 200 לפני הספירה. שם הכותב ידוע, אך אין אנו יודעים מיהו האדם או האישיות העומדת מאחורי שם זה. יש המעריכים כי זהו שמו של אחד הדקדקנים הידועים באותה תקופה ובעל אותו שם. אגדה אחרת טוענת שהוא גלגול מלך הנחשים אננטה, אווטר של האל וישנו, שלפי האמונה מכתר את כדור הארץ. איך הוא חי? על מה הוא חשב וחלם? למה הוא בדיוק התכוון בכתיבת סיפרו? את האמת כנראה שלעולם לא נדע.

קיימים אין ספור תרגומים של היוגה סוטרות של פטנג’אלי. בכל דור, תרגמו יוגים גדולים את הסוטרות שלו ונתנו פירושים לסוטרות. יש האומרים שהיוגה סוטרות מיועדות למורים בלבד ולכן הן כה קצרות. כל אחד מהמתרגמים תרגם ופירש סוטרות על לפי הרקע התרבותי — והדתי ובנתו .

הקושי בתרגום ופירוש נובע גם מעצם העובדה שלכל מילה בסאנסקריטית יש הרבה מאוד משמעויות. בנוסף כתבות הסוטרות בצורה לא רגילה, למעשה זה לא משפטים כפי שאנו רגילים אליהם, אלה רצפים של מילים. צורת כתיבה אמורפית זאת מאפשרת הבנה שונה ואולי מהווה בסיס לגרסאות שונות ורבות כל החשיבה המזרחית שונה מחשיבתם של אנשי המערב ויותר מכך, כיצד נוכל באמת לדעת למה התכוון הפטנג’אלי? הרי לא היינו עימו כאשר הוא כתב את סיפרו.

בכל זאת, תרגום זה אינו שואף להיות התרגום המדויק ביותר מבחינת התרגום המילולי. כמו כן הוא אינו שומר לו מקום של אמת לאמיתה והאמת היחידה. תרגום זה מציג בפניכם עוד גרסה ליוגה-סוטרות. גירסה פחות מיסטית ויותר ארצית. גישה אשר צמחה מתוך תרגול של יוגה קלאסית וניסיון להבין מה תרגול זה אמור להעניק למתרגל. קראתי תרגומים רבים של יוגה סוטרות והנני מתבייש לומר שגיליתי כי אינני מבין דבר, אף יותר מכך, אינני יודע מה לעשות עימם, כלומר, הם אינם מתחברים לניסיון האישי שלי בתרגול, ואף אינם מכוונים לי את הדרך….

לכן, תרגום ופירוש זה של מיכאל הוא יותר פואטי ונותן תמונה שלמה, פשוטה והגיונית של התרגול ומטרותיו. בתרגום זה השתדלתי גם להסביר את התרגום הרעיוני ולא רק תרגום מילולי. הוספתי הערות מספרים אחרים כדי לתת אופק נוסף רעיוני וסקירה ככל שיותר מלאה של רעיונות אלו. (ולכן השתמשתי במספר תרגומים ופירושים אחרים (סוואמי רמה, וווקננדה, סוואמי סאטיאננדה, איינגר,ג’ורג’ פוינשטיין וכ»ו)) על מנת לתרגם את הספר.

אני מודה מכל הלב לכל האנשים אשר עזרו לי בסבלנות רבה והראו לי את דרכי.

קלאודיה עבדן m.a. פסיכולוגיה

הני רוזן, ולדימיר רואיך

וכל התלמידים שלי.

פרק ראשון

samadhi-pada-מהות השלווה

מילון מושגים לפרק ראשון:

יוגה: 1) שיטה, שינויים מועילים 2) הפסקת הסבל. יציאה מגלגל הסבל (סאמקארה).

Chitta:תודעה, מסך אשר בו משתקפים גירוים חיוניים ופנימיים. מסך למחשבות, רגשות, תגובות.

Vritty: תנודות, גלים של התודעה. מחשבות, רגשות, מזג, מצבים גסים של תודעה.

:Nirodha חסך, העדר, חוסר, אי-הוולדות.

Chita-vrtti-nirodha –CVN: מצב של תודעה, של התבונות מתוך הרפיה. (הגבלת/ביטול תנודות התודעה)

Purusha: המתבונן (חלק המתבונן של מערכת גוף נפש).רוח להבדיל מחומר.עצמי טהור.

Klishta: דרך כואבת, דרך של ייסורי החיים ופעילות דרך ייסורים בחיים. דפוס התנהגות.

Aklishta: ההפך מ Klishta, דרך אינטואיטיבית והרמונית של החיים. ללא ייסורים וכאבים.

Guna גונה (גונות): דבר כלשהו אשר מפעיל את התודעה מבפנים. תכונה, רכיב או מרכיב של הטבע. איכות. ישנה חלוקה לשלושה סוגים:

1. Radas: אקטיביות

2. Tamas: פאסיביות

3. Satva: צלילות, איזון.

Sansara: גלגול נשמות במטרה לצבור ניסיון חיים Bhoga-

Prakriti: אנרגיה אוניברסאלית פסיבית. חומר (יין).טבע והבריאה.

Samskara: חוויה, חותמת, (משהו שחווית והוטבע. לא חייב להיות מודע) .רושם מנטאלי.

Bhoga: ניסיון חיים ארציים, גשמיים.

Samadhi: מצב של שלווה יציבה. (הארה. תודעת על)

Ishvara: אידיאל ליוגי.

Samapati: התבוננות בעצמי.

Savitarka: תפיסה של תכונות חיצוניות ושל אובייקטים חיצוניים. (מבט על עטיפה ולא על התוכן)

Nirvitarka: ראיית התוכן.

Savichara: התפלאות (התקשרות) מהתוכן של אובייקטים.

Nirvichara: הפסקת התקשרות (התפלאות) מהתוכן של האובייקטים.

Alinga: העדר תכונות. הרמה הסופית של Prakrity (1-1.45)

Sabidza (bidza) : 1) גרעין, הגורם המחזיק אותנו בעולם הזה, 2) הרעיון שהדרך היוגית היא התמיכה בתרגול.

Nirbidza: מצב בו אין צורך בדברים אשר הוזכרו במשפט הקודם. (תמיכה ועוגן)

Atman: טוהר התבוננות, צלילות טהורה אשר שצוברים במשך התרגול התבונות. -1.47 .(תרגום קלאסי-רוח נצחית, האני האמיתי )

מושגים נוספים:

Dridha buhami: מצע יציב להמשך התרגול (1.14)

Samapradzanjata: מצב של עצמאות ושביעות רצון (1.17)

Ritambhara: חוכמה שלא מהעולם הזה המופיע בזכות האור של (atman (1.48

OM!

1.1 זה עתה (מתחילה) הוראת היוגה.

הערות:

יוגה הינה שיטה מיוחדת במינה אשר יש בה מטרות בזמן התרגול. מטרת תרגול היוגה היא יציאה ממעגל המניעים היומיומיים (הישרדות, השגת ההנאות, פעילות המלווה בסבל). יוגה סוטרות הנן הוראות ביוגה (לכן זו תהיה טעות לחפש בהן הוראות לחיים)

 

1.2 יוגה היא הגבלת(ריסון) תנודות התודעה (הפסקת פעילות תוכנות של תודעה/מוח).

1.3 אז שרוי הרואה (קרי העצמאות) במהות (שלו) (אז המתבונן בא לידי ביטוי בצורתו הטבעית).

1.4 אחרת יש תואמות (התקשרות) לתנודות (תוכנות).

הערות:

מחלה היא אמצעי מאולץ של מערכת גוף-נפש לכיבוי תנודות התודעה (תוכנות). יוגה עושה זאת (מכבה תוכנות) כמניע. כיבוי נראה באופן טבעי כהרפיה פיזית ומנטאלי וזה מתבטא כאדם המפסיק לרוץ אחר מטרה חדשה. בהתחלה ביוגה אין מטרה, המטרה היחידה היא לשחרר הכול (להרפות) וזה מאפשר הופעת מטרות אמיתיות. אם מצליחים להשיג הרפיה יציבה ועמוקה (סאמאדהי קטן) אז נוצר מצב של נוכחות, התבוננות טבעית ויציבה. נוכחות זאת נקראת המתבונן. נהוג לחשוב שזהו הגרעין הרוחני של האדם אשר לא מושפע מכל מעשיו הגשמיים.

הצורה הלא נכונה של המתבונן היא:

1) אדם אשר מפנטז זאת (אזוטריקה וגרסותיה השונים)

2) אגו –מרכז קבלת ההחלטות בחיי היומיום אשר אחראי על ההישרדות היומיומית.

לא נכון להכניס ניסיון (חוויות) של תרגול יוגי לחיי היומיום. ניסיון זה צריך לבוא לידי ביטוי באופן טבעי. לדוגמה בהפחתת הרעש היומיומי. לכן תנודות התודעה והתאמת המתבונן לתנודות בחיי היומיום (לא בזמן התרגול) (1-1.4) היא דבר טבעי ונכון. לכל דבר זמן משלו.

 

1.5 Vriti (תנודות) מחמישה סוגים, כואבים -klishta ולא כואבים -aklishta

1.6 והם (חמשת סוגי התנודות):

1.5 ידע תקף (דו-שיח פנימי), 2. ידיעה מוטעית, 3. המשגה (פנטזיות), 4. שינה, 5.זיכרון (היזכרות)

1.7 ידיעה תקפה (מבוססת על) תפיסה, הסקה ועדות.

1.8 ידיעה מוטעית היא ידע שגוי שאינו מבוסס על עובדות.

1.9 המשגה (פנטזיות), חלימה בהקיץ וחשיבה מופשטת (גם כאשר החושים אינם מספקים מידע, עדיין נמשכת היווצרות של מחשבות ורעיונות)

10 העדר שליטה מצד המוח הוא מצב של שינה. עצם הגדרת מצב שינה כאחד מחמשת תנודות התודעה מבדיל מצב זה ממצב של ( nirodha) -העדר תנודות.

1.1 יכולת שמירת זיכרונות — היזכרות.

הערות:

הסדר של חמשת התנודות אינו אקראי. הן גם מופיעות בסדר זה בתודעתו של אדם המתרגל יוגה (כלומר, המנסה לכבות את התוכנות האלו)

1.10 הוא המכשול שלא צריך להילחם בו. צריך ללכת לישון ואז רעננים אפשר לתרגל. חשוב לציין שתחילת התרגול בא בסימן זה (שינה). למעשה, אדם משלים שעות שינה בעזרת יוגה נידרה את כל שעות השינה שהחסיר במשך חייו.

חשוב לציין גם היזכרות (1.11): ככל שאדם מרפה יותר על מסך התודעה עולים דברים שלכאורה נשכחו מזמן, חשוב לתת לדברים לזרום ולעבור מתוך התבוננות במצב רגוע ושליו.

 

1.12 תרגול קבוע עם האי-השתוקקות (משיג) הגבלת (תנודות התודעה).

1.13 התרגול הוא הראשי בין שניהם (תרגול קבוע והאי-השתוקקות).

1.14 תרגול קבוע, רצוף, טופח כראוי, חרוץ, יצר תשתית יציבה.

1.15 האי-השתוקקות היא ידיעת השליטה של (הגיון כלשהו) ללא צמא לאובייקטים הנראים (כלומר ארציים) והמתגלים.

1.16 (הצורה) העליונה (של האי-השתוקקות) מביאה לידע העליון של פורושה ומשחרר מגונות (guna).

הערות:

(תשתית יציבה היא (dridha bhumi) הוא מושג חשוב מנקודת ראיה של תרגול. כדי להגיע לסאמאדהי (שהוא היבט של פורושה) צריך מצע חזק ויציב (היבט של פראקריטי).

היגיון של קובץ אפוריזמים אלו כזה. ראשית כל תשתית חזקה שלאחריה צומחת מעליה האי-השתוקקות (vaigraya). שם אחר למצע חזק הוא מקור הכוח (אנרגיה). המתרגל המתחיל, מתחיל מנקודה קטנה של הרפיה בקושי מוצא את הסאמאדהי הקטן שלו (הרפיה,שלווה) ובמשך התירגול הנקודה זו מתרחבת (ההרפיה נהיית עמוקה יותר) וכך מתאפשר לבנות על תרגול עצמי (sadshana-עבודה על גוף ונפש).

1.17 הרמוניה של קבלת המציאות, חשיבה, שמחה, מצב נכון של תחושת העצמי-זהו מצב של-samapradznjata (סיפוק עצמי אמיתי).

1.18 ריקון התודעה תוך כדי התרגול חושף סמסקארות חדשות.

1.19 מהות המציאות (סאנסארה כמו bhoga) מתגלה לרואה ומאוחדת עם פראקריטי.

1.20 השאר סוללים את הדרך בעזרת אמונה, נמרצות, זיכרון וחוכמה שנוצרה בסאמאדהי.

1.21 עוצמת התרגול מקצרת את הדרך.

1.22 מאמץ זה יכול להיות: חלש, בינוני, ועם ביטוי חזק.

1.23 אפשר גם לשים דגש על השאיפה לishvara.

הערות:

חסר בעיות (1.24 ) ופוטנציאל אין-סופי ( 1.25) אלה הן תכונות מובנות לכל אידיאל בהתייחס למנטרת אום, זוהי דרך פשוטה וטוטאלית לרכז את התודעה המפוזרת לאחדות ראשונית אשר נחוצה לתרגול. אחדות פנימית זו (1.29 ), מאפשרת לראות את המטרה האמיתית שלך, את הדרך שלך ולא רק אותה לבד אלה גם כל הטווח של שלל הדרכים והכיוונים.

 

חשוב לציין שפטנדג»לי הזכיר אנשים» שיש להם כבר » (הם כבר במצב זה) 1.19, אבל אין משמעות לאדם אחר לחיות כמותם. כל אחד צריך לסלול את הדרך בעצמו (1.20-1.22).

התרגיל החינוכי הגאוני של פאטאנדג»אלי — כאשר הוא מפנה להתבסס על ishvara כניגוד (הוספה) לשאר הטכניקות. הישענות על אידיאל פנימי של כל אדם ואדם. ishvara משמשת כמטרה אלוהית של כל מתרגל. לא מגיעים לשם אלה מכוונים אליה את הדרך (כמו עם כוכב הצפון).

אז מה הם תכונות ה ? ishvara

1.24אדון הכול הוא עצמיות מיוחדת (מכיוון שהוא) לא נגוע על ידי גורמי הכאב, פעולה (וה) הבשלה (שלה) (על ידי) המשקע (בזיכרון –העומק).

1.25 בו זרע הכול, אין מעליו.

1.26 הוא מורה של היוגים הראשונים כי רצוף בזמן הוא.

1.27הסמל שלו הוא פראנאווה (הבהרה אום).

1.28כאשר חוזרים עליה כל הזמן מתקרבים למטרות ה .ishvara

1.29 אז מגיעים להתוודעות פנימית (קבועה) וגם היעלמות מכשולים (ראו הר»מ)

1.30 המכשולים הם :מחלה, רפיון, פיזור, עצלות, ספק, ראיה מוטעית , רשלנות, חוסר יציבות.

1.31 (תופעות הנלוות) להפרעות הם: כאב, דיכאון, רעידת איברים, שאיפה ונשיפה (לא נכונות) .

1.32 כדי להתגבר עליהם (הפרעות) (על ההגיון לנקוט ב) אימון (של התרכזות) בעיקרון היחיד.

1.33 הקרנת חביבות ,חמלה, שמחה ושוויון-נפש לכשלון והצלחה, (שוויון נפש ל) צדק ואי-צדק מטהרים את התודעה.

1.34 התבוננות בנשימה משיבה כוחות.

1.35 ריכוז בחושים (רגשות) מחדד אותם, ומייצב את התודעה.

1.36 התבוננות באור הפנימי מרחיקה את הצער.

1.37 התרחק ברמה מנטלית מאובייקטים של מחשבות ותשוקות.

1.38 ( משיגים ההגבלה תנודות התודעה דרך לחקור) חקור את החלומות שלך.

1.39 (ההגבלה מושגת) דרך התעמקות מיטטבית לפי הרצון (הלב) שלך.

1.40 אז הצומת לב (הריכוז) נהיה עדין ושליטתו משתרעת מהגדול והזעיר ביותר.

הערות:

מצב רוח חיוני יכול להבנות בלי הקשר לסערות (טלטולים) החיים (1.33). למעשה השיטה דומה ל (1.36) השגת קיום ללא צער — כי האור הפנימי הוא דומה למצב רוח חיובי וחיוני שאין לו סיבה. האדם לומד להיות כמו השמש, אשר מאירה על הכל באופן שווה. התבוננות מהצד (1.37) אפשר ליחס לאחד מחוקי ניאמה (shauza-ניקיון), מה שקשור לרצון הלב, להתנתק ולחרוג מהחובות ומהתחייבויות הרבות (בהרבה מקרים אף מיותרות) אשר האדם כובל את עצמו אליהם.

השליטה ביוגה היא מאוד מעניינת. השליטה כאילו איננה ובו זמנית כאילו נמצאת, בהתחלה באופן גס, אבל עם הsvadhyaya (לימוד עצמי) המתרגל מכיר את עצמו יותר ויתר ומשחרר (מרפה) את הגוף שלו ובהכרח גם את המוח לכיוון של חשיפה של מבנים פנימיים (1.18) בו-זמנית התודעה נהית חזקה יותר ומקבלת כוחות השאקטי (1.34).

 

1.41 כאשר תנודות (התודעה) פוחתות, הצלילות באה לידי ביטוי, כמו אבן יקרה שקופה אשר התופס ,התפיסה, והנתפס באים בה לידי ביטוי ומתנהלים בצורתם האמיתית והטבעית. samapati

1.42 משמעות המילים ידע ודמיון אשר מתערבבים בה, משתחררים בלא מאבק (savitarka samapati

1.43 כאשר הזיכרון העמוק יטוהר כמו ריק ממהותו, אז מהות התהליך יזרח(יובהר). (זוהי nirvitarka) (ביחס לאובייקטים חיצוניים)

1.44 כך גם קורה עם אובייקטים עדינים יותר (אובייקטים פנימיים ומושגים) בהתחלה savichara ואז nirvizara

1.45 עולם של אובייקטים עדינים מסתיים בהתבוננות בפראקריטי ללא תכונות -alinga

1.46 אולם זוהי רק סמדהי (הארה) עם גרעין (sabidza).

הערות:

בתרגול של היוגה הרבה פעמים מבינים (ונכון) תרגול של אסאנות. במובן מסיים התנוחות הן כרטיס הביקור של היוגה. העניין הוא שגוף ונפש משולבים זה בזה בצורה הדוקה ולא ידוע היכן עובר בדיוק הגבול ביניהם. לכן ה»סבל» (מתח) אשר «מוטבע» במערכת גוף-נפש יוצא תוך כדי תרגול (בדרך כלל) איטי. «הסבל» יכול לצאת דרך הגוף הפיזי, באמצעות תחושות כאלה ואחרות. תנוחות סטטיות בהרפיה, מכינות את מערכת גוף-נפש בצורה נכונה. ניתן לחכות עד שקיסם יצא לבד או שאפשר להוציא אותו בעדינות בעזרת כלי מתאים. התנוחות הן כלי כזה.

ה»סבל» (מתח) יוצא בזמן התרגול בצורת תופעות (תחושות) שונות . איך צריך להתייחס אליהן? המתכון העיקרי הוא לא להhיקשר, לתת לכל מה שצץ על «מסך» התודעה לחלוף. מצב זה נקרא סאמאפאטי (samapati). האובייקטים והתחושות במצב זה נתפסים כפי שהם, בלי עיוותים של תנודות התודעה. במצב זה גם אסוציאציות וזיכרונות «נושרים» עקב מצב ככל של שלווה, (הגבלת תנודות התודעה). הם כמו דגים באקוואריום שוחים אבל לא יוצרים שום תנועה בתוכו. בסוף המתרגל מגיע למצב מעניין של הפרדה כאשר חלק ממנו (המתבונן ) רואה ומתבונן במין מרק של שאריות המחשבות והתחושות (alinga לא מייצר אסוציאציות חדשות 1.45). תוך כדי כך המתרגל נשאר קשור חזק לעוגן הארצי (גרעין) של ההתבוננות זאת לכן זאת רק sabidza Samadhi

 

1.47 נירוויצארה יציבה (חופש מוחלט מאסוציאציות) חושפת את הזוהר של אטמן.

1.48 ונותנת התגלות אל חוכמת על -הritambaha

1.49 מתובנת העולם חוכמה זו נבדלת במטרה ייחודית

1.50 והסמסקארה הנולדת מזה, חוסמת את הסמסקארות האחרות.

1.51 כאשר היא (גם) הוגבלה (סאמסקארה) (מגיעה) סמדהי ללא גרעין.

הערות:

תרגול תהליך שכזה ללא הנמקות (samapati) מאפשר בהדרגתיות «להוציא» תשומת לב אפשר מפוזר, כמו שברירי זכוכית, בהמון אובייקטים של העולם החיצוני ופנימי. במרכז של כל אובייקט כזה נמצא הגרעין של תשומת הלב שלנו. כאשר המתרגל מגיע עד לרמה של תשומת לב כזו (מהות ומטרת התהליך 1.43) תשומת הלב מצטברת אל האטמן –תשומת הלב לא קשורה לשום אובייקט (תשומת הלב כפי שהיא). בהקרנה לאחור (בדמיון) של תהליך האבולוציה, ניתן לומר שבשלב מסויים תשומת הלב השלמה, המכשיר שניתן לפרושה «המרחף» התנפץ בחוזקה בחומר של היקום שלנו והתנפץ לטריליון שברירים. היוגה מאפשרת לחבר את השברירים הללו, לatman. כאשר האור של תשומת הלב (האסוף) כולל בו גם ניסיון שהיה באובייקטים של היקום (אובייקטים של היקום השאירו חותמת באור של תשומת הלב), נוצרת חוכמת על (ritambaha) באמת, משהוא לא מהעולם הזה ומהוה זרז של התרחקות מהעולם שלנו. כל הסמסקארות הנחשפות תוך כדי תרגול מומסות בהדרגתיות על ידי חוכמה זו, נהיים לא רלוונטיים ונעזבים (1.50). purusha אוסף את ה-atman ועל ידי כך הוא עוזב את גלגול הנשמות וקופא במקום בהמתנה לעזיבת העולם הזה (1.51 )

Vajroli-mudra (ואג′רולי מודרה)

Vajroli-mudra«ישנם שני דברים שקשה להשיג (לביצוע וואגד»רולי):
1) חלב (הכוונה לזרע).
2) אישה שתפעל על פי רצונך (אישה כנועה).»
(התה-יוגה פרדיפיקה  84)

ואג′רולי- (סנסקריט) מ»ואדג»רה»-כלי לחימה טקסי וקדוש, כוח שלא ניתן לגבור עליו, ברק.
מודרה- (סנסקריט) מחווה, חותמת.מביאה שמחה.
ואג′רולי מודרה-מחוואת הברק.

במודרה זו אנחנו מכווצים שרירים באזור איברי המין. כאשר אנחנו מתאפקים ל»קלה» באופן לא מודע אנו עושים ואדג»רולי מודרה. ניתן ללמוד לבצע מודרה זו בכל תנוחה מדיטטיבית. חשוב לשמור על רוגע תוך כדי ביצועה.
בספרים עתיקים כתוב שמי שלמד טכניקה זו יכול לנצח מוות ולשמור «זרע» (גם כוח החיים) בפנים. וודג»רולי-מודרה גם נועדה לעזור לאנשים הרוצים להתנזר.
אבל יש לה גם שימושים פראקטיים. למעשה טכניקה טובה מאוד לגברים שעוזרת להאריך משך המשגל באופן טבעי עד אין סוף… 
לטכניקה ישנן «אחיות»: מולהבנדה ואשווינימודרה.

טכניקה של ואדג»רולי-מודרה:
מתחילים ללמוד טכניקה זו מתרגיל פשוט מאוד-העברת תשומת הלב אל קרקעית האגן. אפשר לעשות את זה בכל תנוחה נוחה. להרפות את הגוף, נשימה רגועה. להעביר תשומת הלב למפשעה וללא שום התאמצות, בהדרגתיות ורכות, לכווץ את כל השרירים הנמצאים באזור. כאשר המאמץ הוא בינוני-חלש. להרפות אותם.
ועוד פעם לכווץ. מבלי לנסות לחדד תחושות או מיקום, פשוט לכווץ את האזור כולו, תוך כדי מודעות לתהליך עצמו.
עוד פעם להרפות את השרירים. שאר הגוף נמצא בהרפיה טוטאלית כל הזמן. בטן, עינייים-לגמרי רפוייות. אין שום הד בשאר חלקי הגוף, בעיקבות מה שקורה בקרקעית האגן. עובדת רק קרקעית האגן.
בקצב מואט, ברוגע צריך להגיע לביצוע שלואדג»רולי-מודרה כ25 פעם ביום. ניתן להתחיל מ3-5 פעמים ביום.

חשוב לשמור על הרפיה טוטאלית בזמן הביצוע!

מפסיקים ביצוע של ואדג»רולי-מודרה כאשר מופיע כל סימן זעיר: של אי שליטה או עייפות לא ברורה של השרירים באזור זה.

ביצוע של ואדג»רולי-מודרה עדיף לעשות בנפרד מהתרגול שלכם.
קיימת גירסה מתקדמת יותר של מודרה זו והיא כוללת הכנסת צינורית אל תוך איבר מין.

עם הזמן השליטה בקרקעית האגן תשתפר (בערך חודשיים שלושה של תרגול סדיר). ותופיעה יכולת של שליטה בספינקטרים של האנוס ושלפוחית השתן בנפרד. אולם לא צריך «לשחק» עם זה. חשוב לשמור על מצב של תודעה רגועה בזמן התרגול.

ברגע שביצוע הכיווצים נהיה חופשי ונוח. ניתן להוסיף נשימה חופשית. בנשיפה מכווצים קרקעית האגן ובשאיפה מרפים. לחלק מהאנשים כיווץ קרקעית האגן מתרחש ביתר קלות בזמן השאיפה. אפשר לדעת זאת רק דרך ניסיון אישי.

ורק כאשר התהליך הזה יהפוך להיות אוטומטי וילווה בהרפיה, ניתן לגשת לכיווצים ממוקדים של אזור איברי המין.

אסור שיופיעו סימנים הבאים בזמן ואדג»רולי-מודרה:
-התחממות באזור של קרקעית האגן.
-הפרעות בנשימה, הרפיה כללית.
-«הד» בגוף למה שקורה בקרקעית האגן.
-התעוררות מינית.
-כיווצים של הסרעפת.
-תחושת עומס בעינים עצומות.

התועלת:
שפיכה מוקדמת.
בעיות זיקפה.
בעיות בשלפוחית השתן

התווית נגד:
-דלקות אקוטיות וזיהומים.
-מחזור
-הריון
-דימום
-בעיות גיניקולוגיות ללא הבחנה רפואית ברורה
-גידולים
-מצבים נפשים קשים.
התויות נגד יחסיות:
-ואדג»רולי-מודרה שימושית בהפרעות תפקודיות. לא בזיהומים.
-בהפרעות דלקתיות ניתן להשתמש בטכניקה רק בזמן הפוגה יציבה.

ביבליוגרפיה:
וויקטור בויקו
סוומי סרסוואטי
מרק

מידע זה אינו מהווה המלצה או הנחיה רפואית והוא נועד לידע כללי בלבד.
ניתן לשכפל ולהעביר חומר זה לכל גורם ובלבד שיצוין במפורש המקור וכתובת האתר.