Школа йоги Алекса Наймарка

йога, доступная всем

0544-626898

Ardha Matsyendrasana — תנוחת ארדהה מטסיינדרה אסנה

 

ardha matsiendrasanaअर्धमत्स्येन्द्रासन סנסקריט. מאטיאנדרה-חכם, מייסד הת-חה אווידיאה. אסאנה-תנוחה.

יושבים בישיבה מזרחית, הגב זקוף. מאפשרים לנשימה להגיע עד הבטן התחתונה. מקרבים את רגל ימין אל הגוף. כף רגל הימינית מעבר לברך שמאלית (אם זה לא מצליח, אז לפני הברך). מרפים את הגוף. מרימים את יד ימין למעלה ו»מחבקים» עם היד את הברך. יד שמאל מאחורי הגב על הרצפה, מבט לאחור.

מרפים את הגוף והנשימה. מתרכזים בתחושות/בנשימה/במוזיקה. כאשר יש תחושות חזקות, לאט לצאת מן התנוחה. להרפות הכל. לשבת כך, לנשום כמה נשימות. אותו דבר צד שני.

דגשים:
הגב זקוף, הכתפיים מעל האגן (כתף ימין קרובה/צמודה לברך שמאל) בית החזה פתוח.
הנשימה מגיעה עד הבטן.

וואריאציות מתקדמות:
לשבת על רגל ימין, לחבר את הידיים מאחורי הגב.

תועלת:
האיברים הפנימיים, השפעה טובה על הכוליציסטיטים, הכליות, הלבלב.

התוויות נגד יחסיות:
מצבים אקוטיים של האיברים הפנימיים, גב, גמישות יתר של החוליות.

 למדריך תנוחות