יוגה עם אלכס ניימרק

יוגה בגישה אישית

0544-626898

כבר 25 שנה


הוראת יוגה


מלב אל לב

יוגה סוטרה, תוצאות תרגול יוגה

yogasutraמה הן ההשלכות כלליות של תרגול יוגה קבוע, התחזית, בהשראת הסוטרות?
שלבים:
1 מספר סוטרות מדברות על שיפור התקשורת בין גוף לנפש (כלומר ידידות והבנה בינהם). כתוצאה של תרגול אסאנות לא מזיק לגוף והסרת הדואליות כואבת, "שליטת רק ההגוף, אורק התודעה, ואין מצב שלישי שלי. (2-48 סוטרה): "ואז הדואליות (dvandva) מפסיקה להטריד)".  באותו תרגול של אסונות מתעדנת התפיסה ותשומת הלב לא רצונית, מתאפשר ניהול של יכולות של עצמנו, וזה לא אגוצנטרי, אלא מערכתי (סוטרה 1-40 … "תשומת הלב מתעדן ושליטה שלו משתראת מן הזעיר אל הגדול").

2 אפשר להבין את הסוטרות שנוצרת רמת הרפיה (פיזית ונפשית) שמאפשרת לרבדים עמוקים יותר של הנפש לפרוק את צבר החוויות-מתחים (samskararot). (סוטרה 4-27: החללים הנוצרים תוך כדי זה מתמלאים בתוכן חדש של תודעה שנוצר על ידי samskarot)". מתרחש תהליך שנקרא פריקה. שהוא בלתי צפוי ואינדיווידואלי מאוד: סוטרה 3-15: "שינוי המגמות (קראם) עמוקות מוביל גילויים חיצוניים חדשים (parinamsa)", וסוטרה 3-14: "מערכת (dharmin-נשא הדהרמה) מתחילה לתאום לחוק הפנימי שלה (דהרמה)".

3. לאורך הדרך, בשל הקביעות של התרגול (כמו בטיפוח הגינה) מתארגנת זרימת ה Prakriti (כוח הטבעי). סוטרה 4-3: "אי אפשר לאלף prakriti – ניתן רק לדמות לאיכר, המסיר מכשולים בדרכה".

גוף, ומרחב רגשי-מנטאלי (ככל האפשר) משחזר את הטונוס שלו וישנו המעבר לאיכות שונה של החיים (עם השלמת תהליך האיפוס). סוטרה 4-2: המעבר לחיים אחרים מתרחש רק עם בואו של זרם ה Prakriti. לעתים קרובות זה מתברר מהר (סוטרה 3-13): "זו הסיבה לשינוי ב indriyas (איברי תפיסה/הבנה ופעולה), משתנים האיכויות והמהירויות שלהם".

4 נרכש כוח, אשר יכול להתבטא בצורות שונות, בהתאם לנטייתו וטבעו של האדם: "את פירות הפעולה של יוגי אינם צבועים בתשוקות ותואמים רק לאופי טבעי שלו". (וואסנות). (פארא פראזה של סוטרה 4-8).

רשימת של כוחות על תופסת חלק ניכר בפרק השלישי של הסוטרות. בין היתר, למשל, כדלקמן: (סוטרות 3-49), "זה זריזות שכלית, תפיסה לא חושים, שליטה ברמת הפרוטו-חומר", (השווה עם הסוטרה 1-40 שהוזכרה לעיל). התאמות מדהימות (צירוף מקרים יוצא דופן של נסיבות) לעתים קרובות ניתן לראות בדו"חות של מתרגלי יוגה.

5. ליטוש נוסף של התרגול דורש, כנראה, נטישה מלאה של החברה עם הדאגות שלה. מספר סוטרות אומרות זאת כמעט בבירור. סוטרה 3-56: "תודעה satwit, שוות טוהר לפורושה, מובילה אל החופש המוחלט (Kaivalya)". אבל זה כמעט לא אפשרי בתנאי החברה. מגיע זמן, והשלב של בעל הבית הושלם. אבל – ככלל – ואבוי למי שמשאיר אותו מוקדם מדי, ומוותר על הטיפול ביקיריהם. הכול חייב להבשיל ברמת המערכת, ולא ברמה אגוצנטרית. סוטרה 4-36: "gunot מתקפלות, מטרות פורושה מסתימות, הוא מתחזק ב Kaivalya או בצורתו הטבעית, ומתנשא בכוחה של התודעה". למעשה, זה תיאור של מוות עבור החברה, התנזרות, מעבר לעולם אחר, לא ידוע ולא נראה לנו.

שלבים 1-3 עוברים כול המתרגלים רציניים, ללא יוצא מן הכלל, סעיף 4 – במידה זו או אחרת.

שלב 5 – לא לכול אחד… יוגים גדולים הידועים לנו שעדיין חיים בחברה (אם כי באשראם), ונושאים את משאתה. ההגשמה שלהם כנראה מתאפשרת עקב מבנים פרוקים (מסנסקרות) של הנפש (זיכרון לטווח ארוך) (הם רגועים, וכמו הילדים טבעיים בביטוייהם), טיהור קבוע של התודעה (כחלק המבצעי של המוח) מהשפעת תזרים קבועה של החברה באמצעות טבילה זמנית למצבים הקרובים לאלה המתוארים סוטרות 3-56 ו – 4-36 (ראה לעיל), מלאות הכוח (prakriti), וכן כתוצאה הופעת ה Siddhis (יכולות על).

שלבים1-3 ואפילו 4 יכול ללכת באופן עקבי, ולא במקביל.

הנוטשים את התרגול באמצע (לא בהתחלה, אלא באמצע) הם מרמים את המערכת גוף-נפש שלהם ויוצרים "קארמה רעה" (בסיס לכישלון). ואז, כמובן, מתחילים הכול מחדש ומחדש…

מקורות: מיכאל סווצניקוב

 

דילוג לתוכן