יוגה עם אלכס ניימרק

יוגה בגישה אישית

0544-626898
  • קורס מורים ליוגה
  • יוגה למתחילים ולמתקדמים
  • יוגה לנשים
  • האתה יוגה וראג'ה יוגה
  • יוגה כטרפיה
  • מדיטציה

כבר 17 שנה


הוראת יוגה


מלב אל לב

נאולי-נעורים נצחיים

יוגה ונאולינאולי ביוגה נאולי-קרייה מסלקת עצלות המעיים, מגבירה את העיכול,
נותנת מצב רוח טוב ומשמידה כל המחלות!
היא הראשית בין כל ניקיונות היוגה.
(התאה יוגה פראדיפיקה)

 ע"פ המסורת היוגית נאולי הוא עיסוי של האיברים הפנימיים וגם ניקוי שלהם, שנעשה באמצעות הפעלת שרירי הבטן. נהוג ליחס לטכניקה זו יכולת של אריכות ימים (כלומר אנטי אייג'ינג).
אואולי בסנסקריט גל גדול, גהות.
מילה נאולי מורכבת משתי מילים. נאו-סירה ולי-להישען, לכסות.
תילתולי הסירה בים סוער נותנת תאור טוב של נאולי.
נאולי זאת קריה-ניקוי ולא אסאנה.

התועלת:
מרפא מכל מחלות העיכול (עצירות, נפיחות, גזים, בעיות עיכול כרוניות, השמנה ורבות אחרות).
יעילה לטיפול בבעיות גניקולוגיות (כאבי מחזור, גיל המעבר, בעיות פוריות)

טובה לשיפור עור הפנים והזיכרון, נגד עייפות כרונית.
מומלץ לבצע את כל הטכניקות בבוקר על קיבה ריקה (אפשר לשתות מים).

טכניקות למתחילים:

טכניקה מס' 1 – עומדים כאשר ברכים בכיפוף, המרחק בין הרגליים כרוחב הכתפיים. מבט לכיוון האדמה. עם הנשיפה מתכופפים קדימה, מוציאים אוויר עד הסוף ומדביקים את הבטן פנימה ולמעלה אז בצורה כזאת עולים למעלה. אחרי מספר שניות, בהדרגתיות, מכניסים אוויר ומשחררים את הבטן. מסדירים את הנשימה ואפשר לחזור שוב על התרגיל מספר פעמים. (שם אחר לתרגיל-אודיאנה בנדה)

טכניקה מס' 2 – האפשרות הבאה היא לבצע כל מה שעשינו מקודם רק בנוסף לנסות לנפח ולהדביק את הבטן (בלי אוויר ובלי לנשום). (השם הרשמי של טכניקה, אגני סנהר קרייה.)

טכניקה מס' 3 – טכניקה הבאה היא לנשות לעשות «גלים» עם הבטן משמאל יימין ומימין לשמאל (נהוג לסיים מימין לשמאל כי זהו כיוון הפריסטלטיקה של מעיים) הטיף למתחילים כאן הוא "להעביר" את המשקל של הגוף מרגל לרגל וכך אפשרי גם להתחיל להניע את שרירי הבטן. ברגע שלומדים את זה הצורך להעביר את המשקל מרגל לרגל נעלם. (זאת למעשה נעולי עצמה. התרגילים הקודמים היו הכנה לנאולי)

קיימות ווריאציות יותר "מסובכות" של נאולי.
טכניקות למתקדמים:

וואמה נאולי:
עושים הכל כמו בטכניקה מספר שלוש, בנוסף, משאירים את ה"גל" שנוצר עם השרירים בצד שמאל כאשר שרירים בצד ימין משוחררים.

דאקשה נאולי:
עושים הכל כמו בטכניקה מספר שלוש, בנוסף, משאירים את ה"גל" שנוצר עם השרירים בצד ימין כאשר שרירים בצד שמאל משוחררים.

התוויות נגד:
בעיות לב, לחץ דם, כיבים ואולקוסים.
זהירות: מחזור, הריון, בעיות נשימה, בקע בסרעפת, טחורים, בטן גדולה מדי או חלשה מדי. ניתוחים באזור הבטן.

מידע זה אינו מהווה המלצה או הנחייה רפואית והוא נועד לשירות המטפלים והרופאים ולידע כללי בלבד